Volvo V40 T2 Base: Radostná zpráva

Po dlouhé době jednoznačně nejpříjemnější Volvo, se kterým jsem jezdil. Základní specifikace T2 stojí za důkladnější průzkum, a to i při pohledu na cenu...

Volvo V40 mám celkem rád, líbí se mi design i jeho styl. Zatím jsem jezdil pouze auty na ohromných kolech v nejvyšších výbavách, takže jsem nemohl posoudit, jak se bude chovat základnější specifikace. Až přišel nový základ, nejlevnější verze V40 s motorem T2, což je zcela v souladu s logikou benzinový čtyřválec 1,6 litru s turbem a výkonem 120 k. V základní výbavě Base ho koupíte za 551 000 Kč (s DPH), což je cena, kterou se Volvo T2 dostalo na nebo lehce pod úroveň konkurence z německé prémiové trojky. A přitom nabízí rozsáhlejší základní výbavu. Prémiový základ v celé své kráse, obutý na normálních 16palcových kolech, s látkovým interiérem a svůdným rudým lakem.

Vnitřní prostor jsem si během pěti dní testování oblíbil. Je příjemný, funkční, v základu většinou analogický, což je mi sympatické. Odkládací prostory by se daly rozšířit, ale vnitřní prostornost a komfort mě bohatě uspokojují. Za skvělá považuji látková sedadla, která nabízejí nečekané pohodlí – pseudokůži vynechte. Ovládání středového displeje mi zpočátku přišlo zbytečně složité, ovšem později jsem zhodnotil, že je jednoduché a funkční.

Benzinové motory Volvo se značí T2, T3, T4 a T5. První tři jsou různě výkonné jednotky 1,6 l, poslední je pětiválec.


Těším se na jízdní dojmy! Motor T2 bych popsal jako sametový, dobře odhlučněný čtyřválec s lehkým turboefektem, který vyniká pružností ve středních otáčkách a jemu chybí výkonnostní špička. Charakteru nemá na rozdávání, ale je cítit velký potenciál a ingotí styl čtyřválce, který má v této verzi velké výkonové rezervy a jakoby se jen tak převaluje. Dynamika je přitom dostatečná pro běžné ježdění, spotřeba syrového motoru (při vyzvednutí najeto 1435 km) se držela kolem 8 l/100 km, dlouhodobá realita dle mého odhadu dosáhne něčeho mezi 6,8 a 7,5 l/100 km. To je dobrá hodnota.

Podvozek – děkuji, konečně. Žádná uskákaná koza, na normálních kolech komfortní vůz, který s grácií zvládá české cesty. Úroveň komfortu odpružení klidně přirovnám k větším citroënům a přitom nedochází ke kompromisům v oblasti jízdních vlastností. K celkově dobrému naladění připočítejte přesné řízení s umělým odporem (lepší než žádný) a dobře fungující manuální převodovku. Ano, tohle je V40, kterou bych si klidně pořídil.

Praktická stránka vozu mě uspokojila – V40 není stěhovák a má malý vstupní otvor, ale já nehledám převozníky vzduchu.

Vydáno: 02. 10. 2013

Autor: František Vahala, foto František Vahala (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Volvo V40 bazar