Volvo V60 D2 Drive VOR

Edice Volvo Ocean Race nabízí možnost odlišit se od davu. Dodává se i se základním dieselem. Postačí šestnáctistovka dynamicky?

Designové pakety inspirované závody jachet pořádanými Volvem můžete kromě V60 volit i do modelů XC60, XC70 a V70. Z vnějšku se vozy odlišují speciálními koly a také modrou metalízou v exkluzivním odstínu (alternativně se nabízí klasická stříbrná).

 Automobily Volvo V60 D2 Drive VOR
Tvary Volva V60 jsou jedny z nejelegantnějších mezi kombíky střední třídy.

Uvnitř vás pak vítá kožené čalounění šité křížovými stehy, používanými i na jachtách, a nová je dekorace na hliníkovém středovém panelu. Rozmístění ovládacích prvků má svou logiku. Pohyb v menu, zejména pak nastavování asistenčních systémů, ale odvádí pozornost od řízení. Pokud budete pročítat menu příliš dlouho, může se vám stát, že se ozve systém na hlídání únavy a vyhlásí pauzu.

V60 je asistenčními systémy prošpikovaná, ne vše ale funguje podle představ. Adaptivní tempomat reaguje i v „nejbližším“ nastavení na dálnici zbytečně brzo, takže se stává, že i při přejíždění do levého pruhu vyhodnotí auto vpředu jako překážku a začne brzdit. Adaptivní činnost přitom nelze nijak deaktivovat. City safety zase při popojíždění v kolonách často výstražně svítí a ne vždy opodstatněně. Nejužitečněji se jeví spolehlivě fungující varování před opuštěním jízdního pruhu. Diody na sledování mrtvého úhlu v noci oslňují a díky asférickým zrcátkům, která eliminují mrtvý úhel, jsou nadbytečné.

 Automobily Volvo V60 D2 Drive VOR
Vyjma materiálů na sloupku řízení jsou plasty velmi hodnotné. Na volantu je „přetlačítkováno“.

Vznětová šestnáctistovka, známá mimo jiné i z fordů a peugeotů, je v případě volva naladěna na 84 kW a 270 Nm. V rychlostech do 100 km/h a pokud motor netočíte přes 3000/min, působí velmi dynamickým dojmem. Líbil se nám i plynulý nárůst točivého momentu od 1500/min a vhodné odstupňování převodovky.

Na dálnici se už projevuje na vůz střední třídy nízký výkon a zrychlování přes 130 km/h (2500/min) je zejména na šestku už vlažné. Velmi dobrá je spotřeba, přes použití širokých 235mm pneumatik se na dálnici držela kolem 5,8 l/100 km, celkový průměr byl 6,0 l/100 km. Podvozek je naladěn komfortně, z rovnováhy ho vyvedou jen velké nerovnosti, změnu směru zvládá „vé-šedesátka“ s nejlehčím motorem pod kapotou obstojně, na sportovní průjezdy zatáček to ale není. Řazení nechybí přesnost, samotná změna stupňů je ale hlučná.

Ocean Race s D2 Drive naleznete v ceníku pod označením VOR a prodává se za 837 500 Kč. Ve výbavě nechybí kožené čalounění nebo dvouzónová klimatizace, připlácí se ale za bixenony (33 200 Kč), parkovací čidla (16 800 Kč) a kromě City safety i za asistenční systémy. Konkurenční Audi A4 2.0 TDI (88 kW) vychází na 839 700 Kč a ve výbavě mu toho chybí ještě více.

Cena
V60 D2 Drive VOR: 837 500 Kč
Testovaný vůz: 1 036 500 Kč

 Automobily Volvo V60 D2 Drive VOR
Dynamicky tvarovaná záď logicky nenabízí příliš velký prostor (0,430 m3).


Vydáno: 17. 06. 2012

Autor: Martin Jeník (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Volvo V60 bazar