VW Golf Cabriolet 1.2 TSI BlueMotion: Paráda

Stačí pár sekund a nad hlavou máte nebe. To je ale jen jeden z důvodů k obdivu k VW Golf Cabriolet.

Střechu složíte v pohodě na kterékoliv křižovatce, kam přijedete na červenou. Kvůli této operaci však nemusíte ani zastavit. Proměna dá uskutečnit do rychlosti 30 km/h.

Leccos z toho dokáží i jiné CC kabriolety, i když zpravidla ne tak bleskurychle. Golf Cabriolet je teprve třetí generace (I/1979–1993, II/1993–2002, III/od r. 2011) a drží (takřka) střešní plátěnou tradici, i když v novém rouše.

 Automobily Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI
Interiér kvalitní, ale strohý, jak jsme zvyklí z golfu. Kabriolet by si zasloužil nějakou originalitu.

Ani při rychlejší jízdě se střecha netřepetá, což je pro většinu plus a pro tradicionalisty mírné minus. Příčina je v nové konstrukci, přičemž první ze čtyř oddílů oddělených příčnými střešním oblouky je vlastně tuhý panel potažený plátnem, který po sklopení poslouží i jako vrchní kryt. Střecha tedy není samotné plátno, zespodu je dokonce polstrovaná!

V testu jsme měli model se základním motorem 1.2 TSi o výkonu 77 kW ve verzi BMT (BlueMotion Technology). Existuje osm dalších, výkonnějších verzí, avšak po týdenním soužití jsem nabyl dojmu, že už základní model je naprosto vyhovující. Kdo s kabrioletem závodí… Přeplňovaná dvanáctistovka dokáže dát kabrioletu dostatečnou dynamiku, rozhodně jsem nikde na světlech ani při předjíždění neměl pocit, že bych výkonnostně strádal. Předjíždění jsem sice musel volit s rozmyslem, ale to považuji za normální. Na dálnici se střechou nebo nasazenou větrnou clonou jsem se musel spíš hlídat, abych nepřekračoval rychlostní limit. Při „kabrioletovém“ tempu do 90 km/h jsem spotřebu stlačil pod 5,5 l/100 km, průměr v testu byl cca o půl litru vyšší, na dálnici nepřekročila sedm litrů.

 Automobily Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI
Základní motor se mi pro „kabrioletí“ jízdu jeví jako vhodný.

Kladem tohoto kabrioletu je také komunikace s řidičem, ochotně zamíří tam, kam je nasměrován, vyznačuje se na kabriolet výjimečnou tuhostí karoserie a podvozek se podařilo naladit na vhodný kompromis komfortu a tvrdosti.

Už základní výbava (za 529 900 Kč) nabídne dostatek komfortu i v kabině včetně příjemných vychytávek, jako je automatické snížení teploty klimatizace po zavření střechy. Testovaný model s litými koly Porto, několika akčními pakety, bixenony i parkovacím systémem i některými dalšími prvky přijde na 675 000 Kč.

Cena
Golf Cabriolet 1.2 TSI BlueMotion: 529 900 Kč
Testovaný vůz: 675 000 Kč

 Automobily Volkswagen Golf Cabriolet 1.2 TSI
Plátěná střecha dává vozu mezi převládajícími CC s pevnou střechou punc výjimečnosti.


Vydáno: 09. 10. 2012

Autor: Tomáš Pudil (Motor-Presse Bohemia)

Zdroj: autopruvodce.cz

Aktuální nabídka: Volkswagen Golf bazar