2012 3.7 V6 kabrio automat
Jsem spokojeným majitelem Mustangu. Už tři čtvrtě roku. Kam přijedu, tam se lidi za autem otáčejí. Kluci na vesnicích zapomínají hrát fotbal a vždycky slyším jenom "Tý vole Mustang". Není nejrychlejší, není nejpohodlnější, není nejlehčí, nemá nejlepší jízdní vlastnosti, ale neměnil bych, leda za totéž s motorem 5.0 V8. S autem jezdím od jara každý den, najeto mám zatím 12.000km, bez problému. S dětma do školy, na tenis, do práce i na nákup.Na zimu ho schovám do garáže, jinak bych trápil auto i sebe. Pro ty co řeší spotřebu - dlouhodobý průměr mám 10,5l/100km. A to mě pořád ještě nepřestalo bavit zrychlení i pružné zrychlení. Octavia 1.2TSI by při stejném stylu jízdy taky žrala 10 litrů. Pří eko jizdě spadne spotřeba pod 9 litrů (ale to je nuda!), při jízdě brzda plyn stoupne na nějakých 12-13. Motoru stačí benzín s oktanovým číslem 80, něco tak nekvalitního se u nás ani nedá koupit. Předchozí majitel dal na přední nápravu lepší kotouče a desky, takže brzdí obstojně. Tuhá zadní náprava jak v žigulíku je peklo na rozbitých okreskách nebo na roletě. Auto se celé třese, zadek skáče až reproduktory hučí, ale s tím jsem počítal, věděl jsem do čeho jdu. Úvahy o větších kolech a nízkoprofilových gumách jsem z tohoto důvodu vzdal. Automat si v normálním režimu při řazení dává docela načas, aspoň ve srovnání s DSG, k rychlejší činnosti ho pohne až sportovní režim. Auto celými svými 1700 kilogramy dává na vědomí, že nejraději má pohodový cruising. Pěkně střechu dolů, kochačka, bublání motoru, vítr ve vlasech. Při rychlosti 90km/h točí motor jen 1200 otáček, při 160 km/h jen 2300 otáček, červené pole začíná při 6500 otáčkách. Ale když to musí být umí jet rychleji, než drtivá většina toho, co na cestě potkám, a ještě s příjemným zvukovým efektem. Přece jen to má 227kW. Tvrdé plasty už jsou na modelu 2012 jen ve dveřích, palubní deska je měkčená. Výhled dopředu přes kapotu o délce Fiatu 500 se neomrzí, dozadu je výhled s nataženou střechou mizerný, ale zachraňuje to parkovací kamera. Komu se zajídá evropská konfekce downsizovanými motory a nesedí mu ani asijský design, neváhejte a běžte do toho. Ať mám koho na cestách zdravit.
- Klady:
- - je to Mustang
- - raritní auto s charismatem
- - dost výkonu i krouťáku za pořád ještě rozumné provozní náklady
- Zápory:
- - konstrukce podvozku
- - horší výhled z auta, hlavně v podzemních garážích se musí opatrně
- - neustále vás lidi zastavují a mají snahu si o autě povídat, někdy to trochu zdržuje
mikunda.ak, 23.11.2016 v 22:38 kladná recenze