Mazda 323 1.5i BJ rok 2000
Auto již má k dnešnímu dni 220 tis. km a pořád je to držák jako hrom, co nežere olej, ani vodu a za běžnou údržbu odvede spoustu práce. Jízdní vlastnosti vyladěné spíš sportovně, zatáčky umí výborně. Řízení spíš tužší, ale s dobrou zpětnou vazbou, brzdy dobře nastavené včetně asistentu, bubny vzadu mají své kouzlo při používání ručky. Motor je trošku lenivější, dokonce se nechová vyloženě jako 16V, umí i spodní pásmo otáček, ale pak je potřeba včas podřadit, je to přece jenom nízký obsah. Převodovce chybí trošičku více přesnosti, při rychlém řazení může dost vadit, jinak dobře odstupňovaná, nijak zvlášť dlouhé kvalty. Horší jsou však sedadla, malá opora a žádné boční vedení. Taky hluk od kol je díky slabému odhlučnění dost slyšet včetně motoru, zavření dveří zní jako když prásknete s popelnicí a ještě zadrnčí uvnitř táhla. Prostě levné zpracování, na Fábii I ze stejného roku a ve stejné třídě hrozně ztrácí. Ale to je vykompenzováno pořizovací cenou ojetiny, která je zase poloviční oproti fábce. Jsou tam docela vychytávky v podobě polohování opěradel zadních sedadel a předního pravého zase lehce dopředu i v pětidveřáku, to se často nevidí. Trip 1 a 2 se taky hodí, když máte lpg a nemáte palubní PC. Zlobí koroze, ale to je o Mazdě obecně známo snad až do roku 2009 a to včetně nižší střední třídy. Nejvíc samozřejmě lemy zadních blatníků, klasika. Na podvozku pozlobí max tyčky stabiku, je i vzadu, nebo čep př.nápravy, který jde samostatně vyměnit a opět povrchová koroze. Jinak je vše dostatečně dimenzované, origo tlumiče pořád dobře fungují i při tomto nájezdu, kotouče se nevlní, přední chlazené. To auto vás potěší držením stopy, zklame zpracováním, ale nadchne spolehlivostí. Doporučuji tento motor, větší mají občas problém se spotřebou oleje a nafta je nepovedená. To samé platí i u trojky, kde je nafta od PSA, jako ojetina děs. Světla taky svítí obstojně i když jsou jen jednoparabolové a s H4, kde se přepíná mezi vlákny. Takže při přepínání jste jako ve škodě 120, chvilka tmy. Kteří jsou zvyklí, že tlumená světla svítí furt, tak budou nadávat. Topení je na poměry Japonců docela rychlé, třeba Primera je o dost horší a to i v rejdu kol. Auto je do města přímo ideální, svižné a obratné s dostatečným výkonem a běžnou spotřebou, nečekejte pět litrů v průměru ani náhodou. V kombinaci s plynem ale pecka s průměrem kolem sedmi, na naftu teda zapomeňte, jen problémy. Kupte hatchback a budete mít i praktické auto. Tohle auto bych přirovnal k psovi. Kdykoliv je připraveno poslechnout, neodporuje pokynům majitele a za trošku levné údržby je neskonale vděčné. Na parádu to auto už není, ale pro ženskou na ježdění 25 km do práce budete těžko hledat něco lepšího ve stejné cenové relaci, možná tak Punto, ale to už je vyloženě "měšťák" a ne tak spolehlivý. Pohrát si s odhlučněním, dát tam trošku sportovnější sedadla, tak mezi malými auty je to TOP. Přední kapotu otvírám pravidelně, doliju směs do ostřikovačů, mrknu na chladící kapalinu, servo a olej v motoru a vždycky to u mě vyvolá úsměv, protože nakonec potřebuju jen tu směs do ostřikovačů.... Moje ženská neměla moc naježděno, ale z toho auta je unešená, rychle se sžily a po roce ježdění dokonce na chování auta pozná, že není něco v pořádku. Vždycky to spravilo dofouknutí pneu a nebo seřízení sbíhavosti. To auto se takhle snaží s řidičem komunikovat,moc značek toto neumí.
spyke1973, 29.10.2017 v 20:18 kladná recenze